Sunday, September 25, 2011

TIDAK BER'TITLE'


Terasa damai mempunyai insan2 istimewa di sekeliling…bulan Ramadhan yg penuh baraqah berlalu pergi dan membawa syawal sebagai pengganti. Bagai satu tradisi zaman-berzaman di kota metropolitan ni…bila mana sepanjang bulan syawal ‘open house’ hampir memenuhi jadual tiap kali weekend menjelang…Alhamdulillah, ukhwah silaturahim tu makin erat..

Jalan2 umah lecturer kali ni benar2 mengajar ana erti “bersyukur” dan “bersabar”. Cekalnya insan ini ditakdirkan buta matanya kekal…hmm..Allah Maha merancang dan menguji.

Dr. Ahmad Kamal Ariffin…ditakdirkan berkongsi hidup dengan isteri tercinta Pn. Nur Hannah yg celik matanya. Kekurangan yg ada pada Dr. Kamal tidak pernah menjadi satu alasan untuk beliau berjaya dalam kehidupannya…menguruskan kehidupan dengan sempurna. Ana cukup kagum dengan insan ini…cukup bangga dgn pengorbanan isterinya yg bukan saja menjadi suri hati padanya, bahkan cukup tekun dan sabar membantu dalam segala aspek. Allah Maha merancang susun atur kehidupan hambanya..setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya.

Seharian ber’open house’ di rumahnya bersama my beloved friend, Fatihah Adam dan K.ila….menu yg paling menarik “cendol honeydew”…ada rezeki dan peluang nak buat sendiri…insyallah..

Sempena ulangtahun kelahiran Dr. Kamal yg jatuh pada 16 September (bersamaan Hari Malaysia)….selamat hari lahir Dr. Moga Allah merahmatimu..keluargamu..dan CINTA kalian sentiasa diberkati…Amin.

Dr. Ahmad Kamal Ariffin Mohd Rus kini merupakan Pensyarah Kanan di Jabatan Sejarah, Universiti Malaya. 

p/s: jika beliau yg buta boleh melalui kehidupan dgn begitu baik...perlulah kita tau mensyukuri dan memanfaatkan sebaik mungkin anugerah yg ada. 








                                cik tiehah & cik ila


                                baby k.ain...umilia hani


______________________________________________________________________________________________

No comments:

Post a Comment