Wednesday, June 8, 2011

FINAL YEAR PROjECt


Bismillahirahmanirahim….

Dah lama tak punye kesempatan nk meng ‘update’ blog…hehe..Allhamdulillah Allah izinkan jua..Maha Suci Engkau yg merencana segalanya..

Alhamdulillah…Alhamdulillah…Alhamdulillah…akhirnya berakhir jua penulisan tesis @ Latihan Ilmiah bagi melengkapkan syarat pengijazahan..hmm..bila dh siap jilid dan submit..Subhanallah lega yg amat..setelah 1 semester lebey bertungkus lumus ke hulu-hilir…akhirnya tadaaa….

18 APRIL 2011 !!!


bersama Nadia Lalala & K.Hawa di Arkib Negara



Bagi ana usaha menyiapkan penulisan ni bukan sesuatu yg mudah..ia bkn sekadar menulis, bahkan memberi ana 1001 pengalaman yg belum tentu dtg semudah durian gugur ke bumi (mode: nak makan durian…huhuhu..)

Ingatan budi, tautan kasih…ana dedikasikan ucapan ini:

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Penyayang…
Alhamdulillah saya panjatkan rasa syukur ke hadrat Allah SWT. Selawat dan salam ke atas junjungan besar Nabi Muhammad SAW dan sekalian sahabat baginda. Kesempatan yang dikurniakan ini adalah satu tempoh ujian dalam usaha menyelesaikan Latihan Ilmiah yang menjadi nadi penting sebagai pelengkap Ijazah Sarjana Muda. Ku titipkan setinggi-tinggi penghargaan buat penyelia Dr. Danny Wong Tze Ken atas bimbingan beliau yang cukup tekun dan sabar memberi tunjuk ajar. Bantuan cetusan idea pada peringkat awal oleh Dr Azhar Mad Aros amat saya hargai. Penghargaan ini juga ditujukan khas buat pensyarah-pensyarah di Jabatan Sejarah Universiti Malaya yang turut sama mencurah ilmu dan pengalaman dalam memberi pemahaman yang jitu berkaitan latihan ini. Kalian adalah pejuang ilmu yang utuh dalam memartabatkan pendidikan anak bangsa. Sekalung penghargaan buat ayahanda dan bonda serta keluarga yang cukup memahami komitmen dan memberi sokongan padu dalam menyiapkan Latihan Ilmiah ini. Terima Kasih juga diucapkan buat seluruh kakitangan Muzium Polis Negara, Arkib Negara Malaysia serta Arkib cawangan Terengganu dan Kelantan, Muzium Perang  dan Muzium Negeri, IPD Terengganu, Balai Polis Bukit Aman, Maktab PDRM di atas kerjasama membantu dari segi bahan dan pengolahan idea. Sekalung peringatan budi juga saya sampaikan kepada mana-mana pihak persendirian dan individu-individu yang terlibat secara langsung dalam melengkapkan tugasan ini. Jasa dan budi kalian hanya Allah sahaja yang dapat membalasnya.

“Apa yang kita tulis akan terukir abadi sepanjang masa.
Apa yang kita ucap akan sirna bersama pusaran waktu”
 _________________________________________________________________________________

No comments:

Post a Comment