Monday, September 20, 2010

Tragedi hitam 2

Perak lagi…hmm.. 04 April 2008 (Jumaat) satu lagi kemalangan berlaku tepat jam 1.00 petang. Ketika itu ana dan keluarga sedang dalam rombongan kahwin kekanda ke-5 yang berkahwin dengan orang Pulau Pinang. Ana menaiki Myvi hitam milik kakak ke-4. Tiba di Gerik Perak, kereta kami dirempuh dari arah depan oleh Hilux (pacuan 4 roda). Kami dikejarkan ke hospital Gerik dan di transfer ke Taiping. Hasilnya kakak ana patah peha, suaminya pecah tempurung lutut, mertuanya patah kedua-dua betis, dan ana??...ana….ana… patah tangan kiri..alhamdulillah anak kecilnya Wan Ahmad Naufal selamat. Peristiwa kemalangan kali kedua telah meninggalkan trauma yang teruk.
Sejak dari peristiwa itu, rumah ana tak ubah seperti rumah sakit..semua kelengkapan dari segi meja, struktur tandas, kerusi roda, tongkat dan macam-macam..semua ada..bondaku lah doktornya..kesian bonda..maafkan anak-anakmu yang dah banyak menyusahkan bonda…moga ada hikmah disebalik kejadian..



















“Ya Allah..moga ujian dari-Mu akan mendekatkan lagi hati-hati kami dengan-Mu..redhokan hati-hati insan hina ini menerima dugaan-Mu…amin ” 
____________________________________________________________________________

No comments:

Post a Comment